Marka ProForm, od jakiegoś czasu obecna również na polskim rynku, dokłada starań, by swoim użytkownikom dostarczać niekonwencjonalnych i ciekawych rozwiązań, tak, by ich treningi były ciekawe i urozmaicone. Ciekawym rozwiązaniem jest dedykowany do użytku domowego Stepper / Orbitrek  HIIT Trainer Proform, który jak wspomniano, łączy w sobie dwa urządzenia: stepper oraz orbitrek.

Konstrukcja HIIT Trainer ProForm

Urządzenie wykonano z najwyższą dbałością i z wysokiej jakości materiałów. Gwarantuje to trwałość i wysoką jakość urządzenia, jak również jego wydajną i płynną pracę. Jest dość kompaktowy (wymiary 132 x 74 x 170 cm – dł. x szer. x wys.), dzięki czemu sprawdzi się nawet w niewielkich pomieszczeniach. Płynność ruchu gwarantuje ważące 13 kg koło zamachowe.

Orbitrek – Stepper HIIT Trainer ProForm

Ergonomia

Podczas ćwiczeń stopy użytkownika ustawione są na szerokich, amortyzowanych płozach. Ręce kładziemy na pokrytych antypoślizgowym materiałem ramionach. Mają one bardzo ciekawy kształt, dzięki któremu ułożenie rąk może być naprawdę wielopozycyjne. Można je również trzymać na nieruchomych uchwytach. Read More »

Marka SportsArt to jeden z czołowych producentów stepperów na naszym rynku. W swojej ofercie mają profesjonalny sprzęt (który spotkać można w ponad 500 obiektach w całej Polsce), w tym bieżnie, rowery, orbitreki, wysokiej klasy sprzęt siłowy, a także, oczywiście, steppery klubowe.Steppery klubowe SportsArt różnią się od tych domowych nie tylko ceną – są znacznie większe, stabilniejsze, oferują o wiele więcej funkcji, programów i pozwalają na wykonywanie większego zakresu ruchów. Marka SportsArt oferuje steppery charakteryzujące się bardzo wysoką jakością wykonania. W ich ofercie znaleźć można między innymi:

Steppery klubowe SportsArt  – Stepper 7100

Posiada wbudowany generator, dzięki czemu nie musi być podłączony do prądu. Ma nośność 120 kilogramów i regulację oporu w 28-stopniowej skali. Ergonomiczne uchwyty pozwalają na dużą wygodę w wybranej pozycji ćwiczeń. Na wyświetlaczu pojawiają się informacje na temat czasu, wysokości, stopni, kalorii, tętna (które mierzyć można przy wykorzystaniu pasa telemetrycznego Polar bądź sensorów dotykowych ). Można skorzystać z gotowych programów treningowych, prezentowanych graficznie – pozwalają na urozmaicenie treningu, co pozwala spalić większą ilość kalorii. Model ten jest bardzo popularny i często można spotkać go w siłowniach i klubach fitness.

Steppery klubowe SportsArtvSportsArt_Stepper_7100

Steppery klubowe SportsArt - SportsArt_Stepper_7100_silownia Read More »

Stepper jest doskonałym urządzeniem do treningu cardio – podczas godziny treningu można spalić od 500 do nawet 800 kcal (ilość zależy od płci, wieku, wagi, wytrenowania a także intensywności). To jeden z ulubionych sprzętów treningowych kobiet, ponieważ poa intensywnym spalaniem tkanki tłuszczowej, oferuje on również modelowanie nóg i pośladków, na czym większości Pań jak wiadomo bardzo zależy. Jednym z najbardziej zaawansowanych stepperów do użytku domowego jest model Stepper Kettler Montana (można go również wykorzystywać pół-komercyjnie, w małych klubach czy siłowniach hotelowych). Jego konstrukcja jest wytrzymała i daje poczucie stabilności.

Stepper Kettler Montana

Dużą wygodę zapewnia też umieszczona z przodu, ergonomiczna poręcz.

Pozwala ona na wykonywanie ćwiczeń w różnych pozycjach (pozycja bardziej pochylona sprzyja pracy mięśni pośladków, a trudno ją utrzymać bez poręczy), jest również przydatna dla osób, które mają problem z utrzymaniem równowagi. Posiada również regulację siły oporu (tłoki hydrauliczne), dzięki czemu intensywność można dostosować do indywidualnych potrzeb i predyspozycji użytkownika. Read More »

Przygotowaliśmy dla Was przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze, ponieważ piękne, krągłe mięśnie pośladkowe bez dużej ilości tkanki tłuszczowej to marzenie każdej kobiety. Niestety nie sprzyjają temu siedzący tryb życia bądź nieodpowiedni dobór ćwiczeń. Warto poświęcić im nieco czasu, by zyskać pożądany przez nas efekt. Przedstawiamy przykład treningu mięśni pośladków z wykorzystaniem obciążenia (hantle można też zastąpić sztangą lub kettlebells), które warto uzupełnić treningiem cardio na stepperze – przyrząd ten imitując ruch podobny do wchodzenia po schodach, jest doskonałym uzupełnieniem ćwiczeń modelujących.

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze

Przysiad sumo z hantlem.

Pamiętamy o spięciu mięśni tułowia i zachowaniu prostych pleców – nie należy się garbić, ani zbyt mocno pochylać do przodu. Stopy rozstawiamy szeroko i wykonujemy zejście w dół. Po powrocie do pozycji stojącej mocno spinamy pośladki. Wykonujemy 4 serie po 15 powtórzeń.

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze - przysiad z hantlami

Źródło

Unoszenie bioder z hantlami.

Leżymy na podłodze i uginamy nogi przysuwając je jak najbliżej pośladków. Wykonujemy dynamiczny ruch unosząc biodra w górę i spinając pośladki. W tej pozycji pozostajemy około 5 sekund, po czym powoli opuszczamy biodra z powrotem na podłogę. Również wykonujemy 4 serie po 15 powtórzeń. Alternatywną wersją jest hip thrust – czyli unoszenie bioder z obciążeniem z plecami podpartymi o ławkę (lub np. piłkę gimnastyczną).

Przykład treningu mięśni pośladków z obciążeniem i na stepperze - unoszenie bioder z hantla Read More »

Osoby poszukujące sprzętu cardio do użytku domowego, dodatkowo pragnące wymodelować łydki, uda i pośladki, z pewnością powinny wziąć pod uwagę wybór steppera. Pozwoli on na spalenie tłuszczu z całego ciała, a przy okazji mocno aktywizuje mięśnie dolnych partii ciała. Jednak to, jak wybrać stepper nie jest już takie oczywiste. Rynek oferuje nam bowiem najróżniejsze modele, od małych stepperów skrętnych, pod duże sprzęty z poręczami i programami

Zatem – jak wybrać stepper?

WIELKOŚĆ

To chyba podstawowe kryterium wyboru steppera. Jeśli zależy nam na urządzeniu małym, które łatwo byłoby schować bądź przetransportować, to warto wybrać mini stepper, bez kolumny, ewentualnie z gumowymi ekspanderami. Jest to doskonała opcja nie tylko dla osób o małej powierzchni mieszkaniowej, ale także dla osób często podróżujących. Mini-stepper można włożyć do bagażnika samochodu i ćwiczyć nawet w hotelowym pokoju. Pozwoli to dbać o zdrowie i formę nawet wtedy, gdy nie mamy czasu wyjść na siłownię.

Jak wybrać stepper - Stepper Training

 

źródło

CZAS, jaki zamierzamy poświęcić na trening / LICZBA UŻYTKOWNIKÓW

Wbrew pozorom te dwa kryteria łączą się – w zależności od częstotliwości i intensywności ćwiczeń, jak i liczby korzystających osób, należy zwrócić uwagę na wytrzymałość ( i nośność) steppera. Im solidniejsza konstrukcja, tym większa pewność, że nawet przy bardzo intensywnym wykorzystaniu stepper nadal będzie pracował sprawnie i nie będzie konieczna jego naprawa lub wymiana części składowych. Read More »

Trening na stepperze jest treningiem aerobowym/ cardio. Odpowiemy dziś na pytanie, jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze. Zacznijmy od tego, że tego typu trening spala tkankę tłuszczową, buduje wytrzymałość, kondycję, ale nie nadbudowuje tkani mięśniowej. Ponieważ organizm nie spala tłuszczu miejscowo, błędne jest również przekonanie, że trening na stepperze spala tłuszcz z ud czy pośladków. Pozbycie się tkanki tłuszczowej z tych miejsc wymaga odpowiedniej diety, treningu siłowego i aerobowego, więc tu się stepper na pewno sprawdza.

Jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze?

Prawdą jest, że aktywizując mięśnie nóg i pośladków, stepper pomaga wzmocnić i wymodelować te obszary. Podczas treningu na stepperze pracują mięśnie łydek, ud, pośladków a także mięśnie brzucha (który możemy zmusić do dodatkowej pracy spinając jego mięśnie w trakcie ćwiczeń). Trening na stepperze skośnym (skrętnym) pozwala na jeszcze aktywniejszy udział w treningu mięśni pośladków. Jeśli ćwiczymy na stepperze z taśmami oporowymi, dodatkowo mocno pracują mięśnie naszych ramion (zależnie od wykonywanych ćwiczeń, są to mięśnie naramienne, dwugłowe, trójgłowe oraz barki).

Jakie mięśnie pracują podczas treningu na stepperze - Miesnie pracujace na stepperze Read More »

Trening na stepperze oferuje cały szereg korzyści – wpływa na nasze zdrowie, samopoczucia i pomaga wymodelować sylwetkę. Jest to urządzenie cardio, nad którego wyborem warto się zastanowić. Podziału na rodzaje stepperów można wykonać w oparciu o kilka zasadniczych kryteriów.

Wytrzymałość i intensywność użytkowania steppera. Wyróżniamy tu steppery domowe i steppery klubowe.

  • steppery domowe są oczywiście znacznie mniejsze i tańsze od swoich klubowych odpowiedników. Z racji tego, że na stepperze domowym ćwiczy jedna czasem dwie osoby, ten typ urządzeń jest mniej wytrzymały, ale do treningu domowego zdecydowanie wystarczy mały stepper skrętny, który po zakończonym treningu można wstawić do szafy (np. Mini Stepper Kettler)Rodzaje stepperów - stepper domowy
  • steppery klubowe są znacznie większe i bardziej wytrzymałe. Najczęściej są to urządzenia zasilane sieciowo lub z wbudowanym generatorem i programami treningowymi. Oczywiście z racji wytrzymałości i oferowanych funkcji, są również znacznie droższe od tradycyjnych stepperów do użytku domowego (np. Stepper Klubowy SK2000/2000TV BH Fitness).
  • Rodzaje stepperów- Stepper klubowy

 

Wielkość steppera. W tym kryterium podziału na rodzaje stepperów znajdują się steppery mini i steppery pełnowymiarowe. Read More »

Wybierając wśród wielu dostępnych na rynku urządzeń do treningu aerobowego czy cardio na pewno warto wziąć pod uwagę stepper. Wykonując trening na stepperze imitujemy ruch wchodzenia po schodach, dzięki czemu bardzo aktywnie pracują mięśnie nóg i pośladków. Zalety ćwiczeń na stepperze są bardzo liczne. Postaramy się Wam je przybliżyć, byście mieli pewność, iż tego typu sprzęt jest bardzo dobrym wyborem.

Zalety ćwiczeń na stepperze – niewątpliwie należą do nich:

  • Niewielkie rozmiary (pomijając oczywiście steppery klubowe). Steppery do treningu w domu są najczęściej niewielkich rozmiarów i po skończonym treningu można je bez problemu schować do szafy czy pod łóżko.
  • Dzięki swoim rozmiarom są łatwe w transporcie, można je zabrać nawet na urlop – wystarczy znaleźć odrobinę miejsca w bagażniku samochodu.
  • W porównaniu do innych sprzętów cardio są zdecydowanie najtańsze i nawet wybierając steppery najlepszych marek, zapłacimy o wiele mniej niż za bieżnię czy orbitrek.
  • Podobnie jak inne sprzęty cardio, steppery pozytywnie wpływają na uład krwionośny i oddechowy. Wpływa też korzystnie na stan kości i stawów (wzmacnia je, a nie obciąża).
  • W zależności od intensywności na stepperze możemy spalać tłuszcz, budować wytrzymałość i kondycję.
  • Panuje błędne przekonanie, że ćwiczenia na stepperze spalają tłuszcz z bioder i pośladków, co nie jest prawdą, gdyż organizm nie spala tkanki tłuszczowej miejscowo. Bez wątpienia jednak trening na stepperze pomaga nam wymodelować mięśnie ud i łydek, jak również wpływa na ładny kształt pośladków (zwłaszcza, jeśli jest to stepper skrętny).
  • Trening na stepperze wspomaga likwidację cellulitu.
  • Można na nim ćwiczyć o każdej porze i bez względu na warunki atmosferyczne.
  • Regularne treningi na stepperze wpływają nie tylko na zdrowie i sylwetkę, ale również na samopoczucie.

Zalety ćwiczeń na stepperze - Stepper Kettler vario z linkami Read More »